بر روی این دامنه اینترنتی سیستم مدیریت محتوا
پارس سی ام اس
نصب شده است که نرم افزاری قوی جهت طراحی سایت
می باشد. طراحی وب
با استفاده از پرتال
( پورتال
) پارس منجر به طراحی وب سایت
شما می شود. طراحی وب سایت
کپی رایت پورتال
پارس
مصرف بیش از حد گوشت قرمز |
|||
|---|---|---|---|
|
... متخصص داخلی وفوق تخصص نفرولوژی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: مصرف نمک در افزایش فشارخون موثر بوده و از طرفی رژیم غذایی پرنمک تاثیر داروهای کنترل کننده فشارخون بالا را نیز کم می کند ... دکتر رزینا عباسی افزود: مصرف لبنیات کم چرب،میوه، سبزیجات و غذاهای کم نمک در پایین آوردن فشار خون و افزایش تاثیر داروها بسیار موثر هستند ... این عضو هیئت علمی دانشگاه خاطر نشان کرد: بیماران پر فشاری خون باید از مصرف بیش از حد گوشت قرمز، غذاهای پرچرب، روغن جامد و غذاهای فرآوری شده خودداری کنند ... وی بیان کرد: عدم مصرف سیگار و رژیم غذایی مناسب، ورزش های هوازی مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و همچنین جلوگیری از افزایش وزن به خصوص چاقی شکمی از جمله نکاتی است که در پیشگیری و تقویت تاثیر درمان افزایش فشار خون نقش مهمی دارند ادامه ...
... دکتر "فتح الله محقق" در گفت و گو با ایرنا افزود: علت 90درصد سرطان پروستات عوامل محیطی ، مصرف بیش از حد گوشت قرمز و چربی ها و فعالیت جنسی نامتعارف و عامل 10درصد دیگر عوامل وراثتی و استرس مطرح شده است ... وی گفت: اصلاح الگوی تغذیه مردان با مواد آنتی اکسیدان ، سبزیجات تازه و مواد غذایی سرشار از کلسیم، سلینیم ، کاراتن و ویتامین های eوcاز راههای ثبت شده پیشگیری از سرطان پروستان عنوان شده است ... وی افزود: 23درصد از سرطان های شناخته شده در دنیا را سرطان پروستات تشکیل می دهد و این درحالیست که به خاطر ضعف غربالگری در ایران ، این نوع سرطان 7درصد کل سرطان های مردان کشور را شامل می شود ... وی گفت: انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان مرکزی با همکاری کمیته امداد امام خمینی ، برای اولین بار کار غربالگری سرطان پروستات را آغاز کرده که در مرحله نخست یکهزار مرد بالای 50سال تحت پوشش این نهاد در اراک غربالگری می شوند ... وی افزود: تاکنون از 700 بیمار نمونه گیری شده 5/7درصد آزمایش ها مشکوک بوده که این عده برای پیگیری و آزمایش های تکمیلی معرفی شدند ادامه ...
... پژوهشگران انگلیسی پس از انجام یک سری تحقیقات طولانی و سیتماتیک دریافتند که اجتناب از خوردن گوشت خطر بروز سرطان را 12 درصد کاهش می دهد ... دانشمندان مرکز سرطان دانشگاه آکسفورد تائید کردند که تفکر رایج عمومی در خصوص اینکه خوردن سبزی و میوه تازه بر حفظ سلامت نقش مهمی ایفا می کند کاملا صحیح است و به خصوص رژیم غذایی گیاهی نسبت به رژیم غذایی برپایه گوشت احتمال بروز سرطان را تا حد چشمگیری کاهش می دهد ... به گفته این محققان، تحقیقات پیشین نشان می داد که گوشت می تواند خطر بروز سرطان روده را افزایش دهد اما تاکنون تاثیر خوردن گوشت در تشکیل سرطان خون مشخص نبود همچنین برپایه این تحقیقات خوردن بیش از حد گوشت قرمز می تواند در بدن مواد سمی تولید کند ... از سویی دیگر خوردن گوشت می تواند اثر مخربی بر روی محیط زیست و آب و هوا برجای بگذارد به طوریکه کمیسیون سازمان ملل متحد درباره تغییرات آب و هوایی نشان می دهد که خوردن گوشت نباید بیشتر از یکبار در هفته باشد چرا که تولید گوشت و پرورش گاو دلیل تولید یک پنجم گازهای سمی و گلخانه ای در سطح جهانی است ... همچنین صندوق جهانی تحقیقات سرطان توصیه می کند که به دلیل ارتباط میان گوشت قرمز و سرطان روده نباید در هر هفته بیش از 300 گرم گوشت قرمز مصرف شود ادامه ...
... بنابراین آمار تولید سرانه هر ایرانی با احتساب جمعیت، 90 کیلوگرم می شود که با توجه به ضایعات شیر هنگام تولید، فرآوری، توزیع و یا موارد دیگر، مصرف سرانه شیر و فرآورده های آن بر پایه شیر حدود 75 کیلوگرم است ... البته مصرف شیر در برخی از استان ها به ویژه چهارمحال و بختیاری، آذربایجان غربی و شرقی از متوسط کشور بیشتر است ... میزان مصرف هر فرد بالغ از سوی سازمان های ملی و بین المللی، روزانه نیم لیتر شیر مایع، 25 تا 35 گرم پنیر و 200 گرم ماست توصیه شده است ... در کشور فرانسه که متعادل ترین برنامه غذایی را در ارتباط با بیماری های قلبی و مغزی و طول عمر داراست، مصرف سرانه حدود 400 کیلوگرم در سال است ... در آمریکا به دلیل مصرف بیش از حد گوشت قرمز، میزان مصرف سرانه شیر کمتر از کشورهای اروپای غربی و حدود 280 کیلوگرم است و با توجه به عوارض مستقیم آن از جمله افزایش بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و افسردگی، با اطلاع رسانی همه جانبه از طریق رسانه های کشور، هم اکنون مصرف سرانه آن به بیش از 300 کیلو رسیده است ... از سوی متخصصان تغذیه مصرف شیر و فرآورده های آن در سنین متعدد به شرح زیر توصیه می شود: کودکان: روزانه 2 فنجان شیر+ 21 فنجان ماست+ 15 گرم پنیر نوجوانان: روزانه 2 لیوان شیر + 1 لیوان ماست+ 25 گرم پنیر زنان آبستن و شیرده و افراد سالمند: روزانه 3 لیوان شیر+ 1 لیوان ماست+ 35 گرم پنیر حداقل نیاز هر فرد به شیر و فرآورده های آن در سال 156 کیلوگرم، حد مطلوب 300 کیلو و میزان ایده آل 450 کیلوگرم است ادامه ...
... دومین جشنواره پخت آبزیان توسط اداره کل شیلات هرمزگان در بندرعباس برگزار شد همزمان با شب عید سعید قربان مردم هرمزگان و بویژه صدها نفر از بانوان هرمزگانی با ارائه 180 نمونه غذاهای متنوع دردومین جشنواره پخت آبزیان در بندرعباس شرکت کردند ... موسی بدیعی مدیرکل شیلا ت هرمزگان هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی بیشتر مردم و به خصوص مهاجران ساکن در استان هرمزگان با تنوع غذایی پخت ماهی و میگو و افزایش سرانه مصرف آبزیان در هرمزگان اعلا م کرد ... وی با بیان اینکه سرانه مصرف آبزیان در حال حاضر در ایران5/7 کیلوگرم است اظهارداشت: این رقم در مقایسه با استاندارد جهانی که بیش از ?? کیلوگرم است، بسیار پایین بوده و باید در افزایش سرانه مصرف در کشور تلاش کنیم ... وی افزود: در حال حاضر سرانه مصرف آبزیان در هرمزگان 2 کیلوگرم است و در سال 83 نیز هر خانوار هرمزگانی به طور متوسط 103 هزار تومان صرف مصرف آبزیان کرده اند ... وی با بیان اینکه استان هرمزگان بعد از بوشهر در جایگاه دوم به لحاظ میزان مصرف آبزیان قرار گرفته است افزود: به رغم منابع آبی بسیار زیاد، مصرف آبزیان در خانواده ها به فرهنگ تبدیل نشده است و با استفاده از مباحث فرهنگ سازی از جمله آموزش و تبلیغات می توان آگاهی مردم نسبت به این ماده غذایی را افزایش داد ادامه ...
مصرف بیش از حد گوشت قرمز |
|||
|---|---|---|---|
|